Ruim 15 jaar werkervaring
Succesvolle projecten afgerond
Genomineerd of winnaar
Ruim 15 jaar werkervaring
Succesvolle projecten afgerond
Genomineerd of winnaar
Door de customer journey van de eindgebruiker in kaart te brengen, wordt al snel inzichtelijk op welke (contact)momenten je relevant kan zijn, en op welke momenten niet.
Ik zie digitale kanalen niet als kanalen die op zichzelf staan. Ik zie ze als versterkende kanalen. In een persoonlijke en relevante lifecycle kun je de eindgebruiker stap voor stap meenemen wat die nog kan verwachten, maar ook wat je nog van hem verwacht. En zo’n lifecycle kan lang zijn, maar ook heel kort. Als een cyclus bijvoorbeeld binnen e-mail is voltooid, kan het een logisch vervolg zijn om de customer journey voort te zetten in de app. Of juist andersom.
Door de customer journey van de eindgebruiker in kaart te brengen, wordt al snel inzichtelijk op welke (contact)momenten een (voorkeurs)kanaal relevant is, en op welke momenten niet. Door vervolgens slim data toe te passen, wordt een cycle voor een bezoekers of klant heel persoonlijk en vooral relevant.
Ik analyseer continu engagement op campagnes, klantfeedback en webperformance. Zo heb ik afgelopen jaren meerdere succesvolle optimalisaties en nieuwe features geïmplementeerd. Ik spreek de taal van developers en analisten, en ben tegelijkertijd commercieel ingesteld om ook met andere afdelingen zoals Marketing en Sales te schakelen.
Door data en gedrag van (terugkerende) bezoekers en klanten te gebruiken, enthousiasmeer ik anderen om A/B-tests, lifecycles, marketing automation, retargeting campagnes en conversieoptimalisaties in te richten. En zo een toename in revenue en NPS, en een afname in churn te realiseren. Hierbij zijn (realistische) KPI’s natuurlijk onmisbaar, waarbij niet alleen de business value belangrijk is maar des te meer de customer value.
Elke campagne wordt standaard door mij getest. Door altijd te testen, realiseer ik al snel een toename in open-, click- en conversieratio’s. Ik deel graag mijn kennis en ervaringen. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten. Bijvoorbeeld tijdens de Webwinkel Vakdagen. Ook publiceer ik met regelmaat interessante cases. Om anderen te inspireren, maar ook omdat ik ontzettend trots ben dat ik samen met de teams aan deze projecten heb mogen werken.
Na ruim 15 jaar werkervaring heb ik veel gezien en nog meer mogen doen. Ik ben strategisch en help graag om de stip op de horizon te zetten. Tegelijkertijd ben ik ook praktisch ingesteld en maak die stip heel concreet. Ik ben een resultaatgerichte alleskunner.
Bovendien ben ik erg geïnteresseerd in de laatste ontwikkelingen en nieuwe tooling. Die maak ik mij dan ook heel snel eigen.