Maart 2020 – Heden
Duxxie
Verantwoordelijk voor de strategie en implementatie van Duxxie’s marketing automation. Door de customer journey in kaart te brengen nieuwe kansen signaleren waar communicatie toegepast kan worden of kan worden geoptimaliseerd. Daarnaast verantwoordelijk voor conversieoptimalisatie op zowel de website als in alle e-mailcampagnes. Door veel te experimenteren, gedrag en klantfeedback te analyseren, nieuwe optimalisaties voorstellen en tot een succes brengen.
Juni 2020 – Augustus 2020
Work-On
Voor uitzendbureau Work-On help ik als freelancer om de leadgeneratie en e-mailmarketing te optimaliseren. Dit doe ik specifiek voor het B2B-domein. Aan de hand van onder andere een webanalyse maak ik gezamenlijk met het marketingteam de performance inzichtelijk waarop we kunnen optimaliseren. Daarnaast help ik bij de inrichting van Mailchimp om op basis van gedrag geautomatiseerde campagnes in te verzenden.
Januari 2020 – Maart 2020
Sanoma
Product Owner voor Sanoma’s website en app van Tijdschrift.nl. Op basis van klantinzichten en -behoeften user stories en de roadmap afstemmen met het interne en externe developmentteam, de online marketeer en stakeholders. De website en app iteratief optimaliseren voor zowel acquisitie als klantbehoud.
September 2019 – December 2019
Philips
Ad interim opdracht binnen het Marketing Intelligence-team van Philips om nieuwe proposities te valideren aan de hand van klantonderzoek en A/B-tests. Hiervoor stel ik hypotheses op en implementeer o.a. surveys op de website, onderzoek klantfeedback op Social Media-kanalen en analyseer zoekgedrag. Daarnaast werk ik aan de implementatie van een referral campagne voor Philips, waarbij ik scrum-methodiek heb geïntroduceerd om het project zichtbaar te maken en betrokkenheid binnen het team te vergroten.
Juni 2019
DDMA
Genomineerd voor de titel E-mail Professional van het Jaar door de DDMA. Criteria zijn onder andere de visie op e-mailmarketing binnen de organisatie, behaalde resultaten, representatie van de persoon zelf en kwaliteit van de motivatie.
September 2018
Stichting Accessibility
Alle e-mails voor Schiphol Group zijn accessible voor slechtzienden. Hiervoor zijn we beloond met het WCAGG 2.0-certificaat door Stichting Accessibility. Schiphol is hiermee dan ook meteen de eerste organisatie in Nederland die dit certificaat voor het e-mailkanaal heeft behaald.
Juli 2018 – Augustus 2019
Schiphol
Product Owner voor Schiphol Group’s e-mailmarketing. Dagelijks werk ik aan ad-hoc BTL-campagnes en marketing automation voor zowel B2C als B2B en B2E. Voor verschillende doelgroepen verspreid over ruim 15 stakeholders creëer ik meerwaarde via een van hun voorkeurskanalen. Daarnaast optimaliseren we continu e-mailcampagnes aan de hand van A/B-testing en valideren we nieuwe e-mailcampagnes middels prototypes, POC’s en MVP’s.
April 2017 – Juli 2018
Schiphol
Coördineren en initiëren van conversieoptimalisaties en (nieuwe) features voor schiphol.nl. Samen met Design, Development en andere stakeholders werk ik aan een optimale customer en passenger journey waarbij het online kanaal één van de belangrijkste touchpoints is. Verbeterpunten signaleren aan de hand van usabilitytests en analytics, en deze uitwerken tot stories en A/B-tests voor in sprints.
April 2016 – April 2017
DAS
Optimaliseren van de webshop voor start-up Flexx van DAS. Zowel online engagement als conversie verbeteren door de online journey te analyseren, A/B-testen te initiëren en usabilityonderzoeken uit te voeren. Concepten zelf uitwerken en implementeren, of op basis van requirements externe bureaus en leveranciers aansturen.
Mei 2014
TamTam
Eerste prijs en een presentatie aan internationale board van Liberty Global over een nieuwe manier van navigeren om eenvoudiger relevante informatie te vinden. Ons winnende concept om de website te verdelen in twee onderdelen; gericht op entertainment en ontdekking en het andere deel op service.
Juni 2013 – April 2016
UPC Nederland
Aanspreekpunt voor Marketing voor online doorvertaling van ATL- en BTL-campagnes. Van intake tot implementatie. Plan van aanpak opstellen, touchpoints bepalen t.b.v. optimale customer journey en op basis van een agile aanpak het project starten. Daarnaast binnen het online team nieuwe projecten initiëren en zelfstandig uitvoeren.
Oktober 2011 – Maart 2013
Koffiewriters
Schrijven van long en short copy voor zowel online als print. Daarnaast blogs schrijven voor onafhankelijk platform voor tekst- en communicatieprofessionals Tekstblog.
Juni 2010 – Juni 2013
UPC Nederland
Aanspreekpunt voor ATL- en BTL-marketingcampagnes. Zelfstandig e-mailings opmaken, schrijven of redigeren, optimaliseren en verzenden. Resultaten analyseren aan de hand van gedrag en conversie, en delen met betrokken stakeholders.
Maart 2008 – Juni 2010
Hogenboom Vakantieparken
All-round functie bij Hogenboom Vakantieparken voor zowel print als online communicatie. Zelfstandig de e-mailmarketing opgezet en uitgevoerd, affiliate- en displaybannering up-to-date gehouden qua uitingen en de jaarlijkse vakantiegids gecoördineerd met vakantieparken (60+) en het reclamebureau.
September 2005 – Juli 2011
Pensesso
Ontwikkeling van websites voor particulieren en MKB. Van intake tot implementatie. Daarnaast verschillende printuitingen ontworpen, zoals flyers, posters, abri’s en gidsen.
© 2020 Figgilant E-Commerce.
© 2020 Figgilant E-Commerce